Nawigacja
Skład i zadania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Skład Komisji
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2277 z późn.zm.)
W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, które przejawiają inicjatywę i aktywność w realizowaniu planowanych zadań.
Zasady i tryb działania Komisji określa Regulamin Pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mińsku Mazowieckim.
Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, a w przypadku, kiedy jest to niemożliwe, Zastępca Przewodniczącego, albo upoważniony przez Przewodniczącego Członek Komisji.
Burmistrz Miasta Mińsk Mazowiecki Zarządzeniem Nr 375/151/20 z dnia 30 lipca 2020 roku zmienionym Zarządzeniem Nr 531/216/21 z dnia 25 lutego 2021 roku oraz Zarządzeniem Nr 154/54/24 z dnia 13 listopada 2024 roku ustalił obecnie obowiązujący skład Komisji.
Skład osobowy Komisji:
- Bożena Zagórska - Przewodnicząca
- Bożena Macheta - Zastępca Przewodniczącej
- Elżbieta Andrzejewska
- Ewa Mostowska
- Monika Pamrowska
Zadania Komisji
Komisja realizuje zadania w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych wynikające z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, które obejmują w szczególności:
- inicjowanie działań w zakresie realizacji zadań własnych samorządu związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych;
- podejmowanie czynności zmierzających do zobowiązania osoby uzależnionej od alkoholu do poddania się leczeniu w zakładzie leczenia odwykowego;
- opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miasta, o których mowa w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy (limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe);
- kontrolę przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych (na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki);
- podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Podstawą działalności Komisji jest uchwalany corocznie przez Radę Miasta, Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na terenie Miasta Mińska Mazowiecki.
Komisja zbiera się na posiedzeniach, związanych z rozpatrywaniem spraw dotyczących realizacji Programu, opiniowaniem postanowień dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz rozpatrywaniem innych wniosków wpływających do Komisji.
Komisja realizuje zadania Programu w czterech podkomisjach:
- podkomisji ds. motywowania do leczenia,
- podkomisji ds. działań profilaktyczno-edukacyjno-informacyjnych,
- podkomisji ds. pomocy terapeutycznej i psychologicznej,
- podkomisji ds. kontroli przestrzegania przepisów prawa w zakresie sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.
Dokumenty
Kontakt
Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki ul. Konstytucji 3 Maja 1 05-300 Mińsk Mazowiecki tel. +48 25 759 53 00, 11 fax +48 25 758 40 25 e-mail boi@umminskmaz.pl www.minsk-maz.pl |
Pracujemy: Płatność bezgotówkowa w kasie Urzędu Miasta
|
Portal Usług Elektronicznych: https://e-minskmaz.pl
Informacja o sposobach komunikacji - kliknij